دوربین مکعبی چیست؟
مقالات و اطلاعاتی از دوربین های مدار بسته
دوربین مکعبی چیست؟
نوشته شده توسط سحر لشگری در ساعت 11:57

دوربین مکعبی عموما" جزو ارزان ترین  دوربین هاست  و به همین دلیل اغلب در کاربردهای مکان های مسکونی و کسب و کارهای کوچک نصب می گردد . تعداد کمی از دوربین های آی پی مکعبی دارای قیمت آنلاین زیر 100 دلار و اکثر آنها قیمت زیر 250 دلار دارند . 

وقتی صحبت از دوربین مدار بسته نوع مکعبی در میان است تعدادی محدودیت مهم باید در نظر گرفته شود .

لنز های با کانون ثابت : اگر شما می خواهید میدان دید یک دوربین مکعبی را تنظیم کنید ، مجبور خواهید بود برای تطبیق دوربین را به صورت فیزیکی جابجا کنید .

غیر روز / شب : بسیار بعید است که این نوع دوربین فیلم قطع مکانیکی داشته باشد تا بتواند در شرایط کم نور و یا درسب تصویر مطلوب ارائه دهد . 

پشتیبانی نادر از تکنولوزی مادون قرمز : در تست های در حال انجام ما دوربین های مکعبی عموما" با مشکلات جدی در برخورد با شرایط نور پس زمینه و با واریانس روشنایی ، مواجه هستند .

عدم پشتیبانی از پرت های ورودی : کمتر از 25% از دوربین های مکعبی از درگاه های ورودی پشتیبانی می کنند . 

فقط قابل استفاده در فضای بسته: تنها تعداد بسیار کمی برای استفاده در فضای باز برنامه ریزی شده اند و در بین این تعداد تنها مدل IP 54  ضد آب و گردو غبار می باشد .

ضمانت کوتاه مدت : بیش از 70 % از دوربین های مکعبی یک سال ضمانت دارند در حالی که مدل های دیگر معمولا" دو یا سه سال ضمانت دارند .

از سوی  در حالی که مدل های دیگر معمولا" دو یا سه سال ضمانت دارند . از سویی دیگر برخی دوربین های مکعبی ویژگی های پیشرفته تری را ارائه می دهند . 

نزدیک به نیمی از دوربین ها شبکه ی بی سیم یکپارچه دارند و در حالی که در فواصل کوتاه کارایی دارد می تواند کابل کشی شبکه را حذف نماید . پشتیبانی از شبکه ی بی سیم در دوربین های مکعبی بیش از انواع دیگر رایج است .

نرخ فریم بالاتر : بیش از 70 % از دوربین های مکعبی 15 فریم بر ثانیه یا بیشتر را ارائه می دهند که عموما" برای اغلب کاربردها بیش از حد نیاز است .

بیشترین حد وضوح تصویر از مدلهای دیگر کمتر است : 

در نهایت دوربین های مکعبی معمولا" کوچک هستند و به همین دلیل محبوبیت کمتری دارند (به خصوص در مقایسه با دوربین های جعبه ای ) اگر زیبایی ظاهری و پنها بودن نکات مد نظر باشند دوربین های دام بهترین گزینه خواهد بود . 

ما تعدادی از دوربین های مکعبی را آزمایش کرده ایم برای اطلاعات بیشتر بررسی ما بر روی دوربین های مکعبی سیسکو / لینکسیس.  دی لینک . لورکس. پاناسونیک. و ترندنت مشاهده کنید .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: